Sunday, December 8, 2013

Thailand Trip

Assalamualikum w.b.t

My last exam paper ended at 3.30 p.m., 27th November 2013.

The next day, at that time, I was already on my way to Thailand. Daddy was attending the International Fisheries Symposium and I was tagging along lol

We arrived at Suvarnabhumi Airport, Bangkok and took a van (provided by IFS organizers) to Pattaya.
 The trip took almost 3 hours, but because I was so fatigued by school and the trip itself, I fell asleep and when I woke up, we were already in Pattaya. Like magic! lol It was already night time when we arrived, so the first night was just for rest.

We stayed in Ambassador City Jomtien Hotel, which was a very nice hotel. It was filled with Russian tourists, though. Being there, didn't even feel like we were in Thailand. We got a room facing the beach, meaning it has a magnificent view.


The beach that I never dared to go to because everyone was wearing bikinis and it would be awkward not to mention hard on my self esteem

moments before sunset.
The following night, we went to town, and boy, was it a night to remember. An annual international fireworks festival was taking place, and I was really excited to go. We stopped at a muslim restaurant for dinner. Here, you don't really find halal food so much, so when you find it, don't expect it to be cheap. Except for the kebab shops and road hawkers who sell banana pancakes. 



Got to experience riding this. Sorry, I don't know what it's called. Looks harmless, but imagine going >100km/h. Yeah, it was exhilarating, and somewhat frightening. Definitely kept the adrenaline pumping.



After eating, we walked for about 30 minutes, I think. Managed to capture a few photos.








Finally, we reached our destination.
Fur tour guide for the night, was told of a popular tourist spot, and he took us there. It was near the place where the firework festival was going supposed to be. Little did he know, it was a different kind of tourist spot. A different kind of tourism, for different kind of tourists, definitely not us.



.

I'd love to share details, but I'm under aged. Hahaha that's true but it's just inappropriate. Let's just say, it was kinda like Vegas, not that I have ever been there.

In the end, we didn't get to go to the fireworks festival :( but we did see a few fireworks as we were just about to head back to the hotel. So, it wasn't a complete failure.

The next day, we headed to Bangkok where we spent 2 nights. Bangkok, was for fun and touristy (is that even a word, i don't care, let's just pretend it is) stuff. Bangkok is huuuuuuuuuge!


In Bangkok, we went to Chatuchak market, which is the weekend market. Chatuchak market was really fun! They've got a lot of cool stuff there, with reasonable prices, too! 

tuk-tuk



THIS. IS. HAPPINESS. ON. A. PLATE.

Dream catchers. 
My kinda thangg.


Monk sculptures for sale.


Murtabak pisang. Delish!

this is the main road outside Chatuchak Park.

It was very tiring, but so worth it.
The day after that, we went to a few places. First, we went to Nana Street (Arabic street) but half of the shops were closed because it was still early, and it was the weekend. :( So we took the train and headed for MBK, a mall where my dad has been to earlier this year. It was packed, more than MRTs. We stopped at Siam Station, but the Siam Center was closed because a rally was coming. Luckily the rally didn't affect my trip. So we continued to MBK for lunch. Then we went back to the hotel.








This guy. His grandparents live (or lived) in Tupat, Kelantan. And he spoke Kelantanese (kecek kelate le sene nok roaknye) when taking our orders. lol


the taxi driver said Buddhists believe this brings good luck.

We went home on the 3rd of December. I lost a book at Suvarnabhumi Airport. Cried like a little girl, yep. It was new and I had read half of it! Do you know how frustrating that is?!?!?! Especially if you have been dying to read something other than notes and textbooks? urgh. I probably left it on a trolley, but getting it back was impossible since we already passed the immigration check and all that stuff . Luckily there was a bookstore and I was able to purchase the exact same book. So if you're ever at Suvarnabhumi Airport and feel like reading Nicholas Sparks' The Longest Ride, go to the Lost and Found counter. If it's there, you can have it. Haha.

Till another time, goodbye readers!


No comments:

Post a Comment

Thanks for commenting! :D